Gode råd til jobopslaget 

 

Jeres jobopslag har betydning for alle ansatte og borgere på jeres arbejdsplads, men også for den ansøger, I gerne vil indkalde til samtale. Vær specifik omkring de kompetencer, I søger, så I finder den rette medarbejder og ikke bruger tid på de forkerte ansøgere. 

Vær opmærksom på, at der er mangel på pædagogisk personale i store dele af landet, så der kan være rift om de kandidater, I efterspørger. Brug den tid, det kræver at skrive et spændende jobopslag. Det er godt givet ud i den anden ende. 

 

  • Vedhæft altid et sigende billede fra din institution 
  • Lav en overskrift, der fanger øjet og interessen 
  • De første linjer i jobopslaget er helt afgørende for, om de eftertragtede kandidater læser dit jobopslag færdigt 
  • Gør jer klart, hvordan jeres jobopslag skal skille sig ud. Hvad gør jeres institutionen så interessant, at mulige ansøgere får lyst til at søge stillingen?  
  • Beskriv kort, men realistisk jeres institution og målgruppe 
  • Hvilke konkrete krav og forventninger har I til jeres kommende medarbejder? Hvilke faglige kompetencer samt personlighed søger I? 
  • Skab struktur i jobopslaget, brug gerne punktform for at være præcis  
  • Drop klicheerne, vær skarp 
  • Bryd vanerne, slip kreativiteten løs. Skriv noget andet, end I plejer 
  • Få altid en kollega til at læse jobopslaget igennem, inden I sender det, så der kommer andre øjne på 

 

I ønskes held og lykke med at finde den rette medarbejder!